tisdag 6 september 2011

Okinawa Prefectural Futenma Senior High School

Right så i måndags så var jag första och registrera mig som en utlänning i Japan tillsammans med värdmamman, jag är en så kallad "alien".
Gick väldigt snabbt så om 3 veckor ska jag dit igen och hämta mitt Alien ID Card.
Måste understryka igen hur vänliga Japaner är. Nästan lite sådär på ett gulligt sätt.

Sen kom första besöket på skolan. Lite sådär nervöst. Jag skulle bara då ta och hämta upp min skoluniform och träffa min homeroom teacher, Saotome, och Oomine, vet inte riktigt vem han är för mig riktigt.
På skolan är han idrottsläraren och ser verkligen ut som att passa in i rollen.
Vi fick vänta ett långt tag på första våningen av skolan i något konferens rum och blev sen förda upp till andra våningen till lärarnas rum.
Hehehe
Går in där och ser mig runt lite där.
Och vad ser jag där om inte en annan utlänning! JAA. Troligtvis en Amerikan som är där för att hjälpa till att undervisa i Engelska. Vi typ ser varandra och ler åt varandra. Vi vet att båda liksom sitter i samma situation och är utlänningar där på skolan. Ahh the invisible bond of being outsiders. ^^
Vi får vänta där ett långt tag på att först Oomine ska komma och senare på Saotome.
Oomine frågar om jag har tagit med mig polo skjortorna som jag ska ha till vinteruniformen vilket jag då har. Däremot så har jag inte med mig något bälte eller shorts till idrotten. Bältet köpte jag och värdmamman senare på kvällen, kl 8 tiden för att vara exakt. Men shortsen sa Oomine att han ska fixa åt mig. Snell Oomine.

Så får jag träffa Saotome och vi letar fram skoluniform kläder som passar mig. Saotome har tydligen själv varit utbytesstudent förut och kan då prata Engelska. Nice.
Så när de andra har Japanska ska jag få special lektioner med henne eller någon annan Engelska lärare.
Tydligen så ser min klass fram emot att träffa mig samt att de är en väldigt sportig klass så de är lite sådär "på". Och att jag borde gå med i någon sport klubb. Hmm vilken ska jag gå med i...

Så fick jag träffa rektorn och det var lite sådär underligt tycker jag. Han skaka också hand och kunde prata Engelska. Okinawa är annorlunda ^^
Kommer nog ha kalligrafi som mina art lektioner, ska bli kul!

Utanför skolan kommer jag på att jag inte vet riktigt hur jag ska helt ta mig till skolan med bussen.
Så jag frågar Saotome och hon förklarar men säger också att på torsdag ska hon ta mig till stället där man köpter månadskort för bussen så jag slipper betala på bussen varje gång.
Snällt.

De är väl typ allt, läs nu allt jag skrivit så blir jag glad ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar