lördag 24 september 2011

Kakazu

Igår, fredag, så var det ingen skola så vi kunde vila upp oss inför sportfestivalen. Vilket betydde att jag blev ensam hemma. Min värdmamma har vid flera tillfällen nämnt att det finns en park i närheten av Kakazu, där jag bor, och att det finns ett observatorium där.

Så med den hinten om att jag borde gå dit gav jag mig iväg på en promenad i labyrinten som Kakazu är.
Först gick jag till den lokala konbinin och köpte melonbröd och choklad. Japansk choklad är annorlunda...samt att melonbrödet jag köpte var nog en riktigt jävla dålig versionen. Hoppas jag i alla fall. Var typ bara bullbröd med socker ovanpå. Ingen melonkräm i mitten. Fanns inget melonigt med den alls. Tur var så kosta den bara 100yen...

Hittade parken efter att ha irrat omkring lite i Kakazu. Parken är byggd runt ett gammalt befäst berg från andra världskriget vilken det man kunde beskådas i form av en igenbommad grotta och en bunker. Fanns kanske mer men det hittade inte jag.

Bilder från promenaden kommer i det här inlägget senare när jag har haft tid att gå igenom dem!

En bild lägger jag upp däremot.

I just happened to stumble upon this drink Mikan. Kostade bara ynka 110yen också.
Vilket blir 10kr med den rådande valutaväxlingen. And let me tell you, it was delicious!

1 kommentar:

  1. Oishii *_* och billig. Pfuh. Orättvist.

    Du får i uppdrag att prova fler melonbröd, för jag har läst åtminstone en rekommendation som säger att de är jättegoda. Don't give up.

    /Mikan

    SvaraRadera