tisdag 13 september 2011

Datorkunskap in my heart

Jag har hittat en lektion där jag faktiskt kan delta i :D
Såsom rubriken nog talar om så handlar det om datorkunskap.
Början av lektionen var hur ska man säga...gullig. Det börjar med att alla ska spela något spel där man träna på att skriva snabbt. Tex så spelade jag ett fighting spel där när man lyckades skriva in ordet på skärmen slog till motståndaren  ända tills man hade besegrat den. Tydligen var jag väldigt snabb.
hehehe...blev några "sugee" samt att jag nu finns på 3 ställen på highscore listan på skolan.

Sen så efter de hade haft sin skriva snabbt träning så var det dags för den riktiga lektionen där lärare undervisade i Excel. Vilket vi på Teknik linjen redan har gjort så det var inte något riktigt problem.
Ännu enklare eftersom att läraren visade bara några korta steg innan han lät en göra samma sak för att sen visa vad vi skulle göra därefter.

Så det var kul att för första gången kunna fullt ut delta i en lektion och till och med vara lite bättre än de andra =)

I övrigt har jag blivit sjuk och var i helgen uttorkad, glömde lite att dricka vatten. Dumt Elias. Väldigt dumt.

EDIT: Har dragit på mig ögoninflammation också. Min kropp älskar mig verkligen >.<

Men i övrigt så har min homeroom teacher gett mig ett fotoalbum med alla klassmedlemmar och deras namn så jag kan lära mig dem. Kommer få ta hem den ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar