torsdag 8 september 2011

Andra dagen på skolan

Gaijin Effekten© funkar fortfarande. YES!

Andra dagen på skolan var nice, var bara lite trött eftersom jag kom hem så sent igår och då fick för lite sömn. Men det var kul. Innan homeroom började så var det en till grupp tjejer som kom fram och prata.
Hmmm Yuna, Haruna och ....fuck glömde hennes namn. Det är så himla många namn som slängs på en hela tiden. (Homeroom är en tid då klassens lärare kommer och delar ut typ papper och eleverna kan typ läsa eller nåt(Den är konstig men nice))
Umm vi tränade på samma dans som tidigare under idrotten och men också hur vi skulle röra oss in i formation på Sportfestivalen. Vi ska forma Futenma Koukou. Koukou blir då ett kanji. Min klass 103 är "A"

Yuna och hennes kompisar (hon är typ ledare(?)) kom förbi flera gånger andra lektioner och ville prata. Oh en sak för er som inte vet. I Japan är det helt okej att fråga om man kan bli vänner. Vilket då Yuna och hennes kompisar frågade. Klart man säger ja på det.

Efter skolan var slut så hjälpte Maesato-sensei mig att titta på kulturklubbarna. Vi hann dock bara titta på kalligrafi klubben eftersom när jag väl var där så lät de inte mig gå :P
Jag testade att göra ett tecken, först med hjälp av läraren som typ egentligen gjorde hela jobbet så den blev awesome och sen på egen hand. Lägger upp bild på den som var gjord med läraren.
Jag gjorde tecknet för huvudstad. Miyako. Tycker det låter väldigt fint =) Och ser fint ut.


Det var en tjej där på kalligrafi klubben som hade det bästa förvånings ansiktet hittills.
Det gick verkligen från ingenting till förvåning, till amazement till total liksom jag vet inte vad. Men det var liksom, "ahhhh ahhh ehhh" och typ (hon satt ner) flytta sig bakåt.
Men på sättet jag inte fick gå var att...de ville prata med mig, allihop. Och sen ville de ta kort med mig. This is so not me O___O

Det är kul att få uppmärksamhet... Väldigt roligt att se deras reaktioner och sånt.
Men snart kommer Gaijin Effekten© ta slut och saker kommer bli vardag. Bäst att utnyttja den medan den finns kvar. Hmmm vilken klubb ska man gå med i...det är bra om jag går med i en sportklubb eftersom min klass är väldigt sportig. Men samtidigt är jag mer hmm...kulturell av mig? Att jag inte håller på med sporter utan andra saker. Måste bestämma mig. Aja imorn ska jag prova på basketen tror jag eller handboll. Får se~ eller skulle Maesato-sensei visa mig flera kulturklubbar? Hmmm...

Ma ii.

Ja, mata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar