tisdag 6 september 2011

Möta värdpappans brors familj

Andra dagen hos värdfamiljen så jobbade Värdmamman och tog då med Haru och Reo till jobbet.
Då fick värdpappan ta hand om mig under dagen. Han tog med mig i bilen och visade mig runt om i området, är som en labyrint :P
Jag sa att jag behövde en väckarklocka så tog han mig till en återvinningsaffär men det fanns ingen där.
men det var så svalt där inne :D Fanns flera olika utblås för ACn.
Efter det tog han mig till någon elektronik shop där jag efter mycket beslutsångest valde en väckarklocka.

Sen var det tydligen dags att hämta Haru och Reo hos mamman. Sen tog han oss till sin brors familj.
De har tydligen också haft en utbytesstudent tidigare, tror det var den här sommaren.
De var också jättesnälla. Där träffade jag barnen Takuma, 16 år, Keisuke 14år, och mamman Miyuki.
Takuma fyller 17 den här december så vi är i samma ålder.
Låt mig berätta en sak för er. Japanska killar är blyga. Väldigt blyga.
Keisuke vågade knappt prata med mig och Takuma var lite sådär embarrassed.
Värdmamman ställde många frågor om mig och Sverige. Japaner låter så himla förvånade när man berättar något de inte visste. Hon frågade om jag hade skype och sånt varpå jag då säger ja och lägger till att det kommer från Sverige. Hon blir alldeles EHHHHH?! Som att det vore världens största sak ^^
Men allmänt så blev de väldigt imponerade över att jag visste vad ursprungsspråket på Okinawa heter, känner till Japanska band, bland annat bandet Stereopony som kommer från Okinawa. Eller som att jag tränade Kyudo hemme i Sverige.

Sen när det var dags att gå så säger mamman att liksom, kom över hit på helgen så kan du och Takuma umgås. Ni är i samma ålder. Nåt sånt där ish. Lite svårt att förstå allt. Men oh glömde! Hon pratar lite engelska. Mer än min värdmamma. Familjen hade nämligen haft en utbytesstudent från USA så den hade lärt dem lite.
Så de verkar gilla mig ^^ Miyuki och Takuma, Keisuke vet jag inte :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar