söndag 4 september 2011

Jag sover konstigt

Jag gick och la mig typ 00:00 ish och somna lite efter det.
Vaknar 7:40 av mig själv och är liksom pigg och mår bra. Hur går det till?

Såg en reklam nu på morgonen. Pappan och två barn satt och åt något nytt varpå de alla utbrister Oishii! (gott) Mamman som då står bakom dem framför en bänk-ish säger att hon blir glad att de gillade det. De andra blir alldeles heeeee? Mamma gjorde det här? Och ber då om mer. Japansk reklam.

Kl 4 svensk tid kommer det nog finnas ett nya inlägg. Kanske

Nämen kolla värdmamman är på jobbet med barnen och pappan har åkt iväg en timme för något så nu har jag lite fritid.

Få se...mat är billigt här. Samma gäller med dricka. Vet inte hur många drickor jag köpte sen jag kom hit men mycket är det. Har ju köpt mat samt att jag har mynt kvar men jag har typ gjort slut på min första
10 000 yen sedel. Elektronik är också billigt här.
Men om ni vet lite om japan så vet ni att det finns vending machines överallt.
Det är helt förståeligt! Det är så jävla varmt och att då köpa en dricka för att återställa vätskebalansen eller kyla ner sig är nödvändigt.

Låt mig se... Drickor!
Det är billigt! Skulle jag säga. Finns en automat precis utanför huset och där köpte jag en halv liter Mountain Dew för 110 yen. 10 kr liksom.
Bröd är också annorlunda. Det är liksom inte limpor eller liksom formfranska. Utan det är liksom lätt, tunt vitt bröd med en fyllning. Barnens frukost var liksom ett munk format bröd med en choklad fyllning, plus något annat som jag inte såg vad det var och nån konstig dricka som jag också fick.
Min frukost var yoghurt med flingor, mjölk och den konstiga drickan.
Yoghurten var typ yoghurt. Men mjölken! ugh....det var liksom mjölk...fast med gräddsmak. Helt annorlunda. Så ska ta och skriva av iPod dagboken nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar