torsdag 21 juni 2012

Savior of the day

I måndags den här veckan fick vi sluta mycket tidigare än vanligt. Det var nämligen så att en tyfon svepte över öarna här borta så då under lunchen ropade de efter alla klassrepresentanter till ett möte som sen kom och sen annonserades det att vi fick gå hem efter kl 13.30. Och alla klubbaktiviteter var förbjudna. Fatta vad alla skrek av lycka! Att gå hem så tidigt är ju något som aldrig händer dem!

Någon gång förra veckan verkar 2 från förra klassen som nu finns i den nuvarande ha fått tanken att de ska göra något åt mig nu när jag snart åker hem. De är inte så diskreta precis. De sitter liksom precis bredvid mig och jag har liksom typ ändå. Inte allt så jag vet exakt. Men jag har hört och sett tillräckligt för att förstå att något är på gång. Folk har liksom suttit med lappar i klassen som de skrivit på men jag har inte fått någon, de har samlat ihop pengar utom från mig. Så något är allt på gång. Gulligt :)

Iförrgår var en väldigt bra och dålig dag... Vid lunchen så kom jag att tänka på det man absolut inte ska tänka på. Nu är det 3 gånger till som jag kommer sitta i det här klassrummet och äta bento, 4 gånger till att komma till skolan, sitta på den stolen, säga "ohayou" till kompisarna, snacka med Kirisa innan homeroom då man egentligen ska plugga, gå till skolans kiosk, sova med huvudet på bänken och buga innan och efter lektionen. Det är verkligen snart slut. När jag började tänka på det så bara stirrade jag ut i ingenstans vilket Rorina upptäckte och skrattade åt mig sen frågade hon mig vad det var. Svarade med vad jag tänkte på. Hoppade hon direkt upp från sin stol och satte sig bredvid mig på lärarnas plattform, som står framför svarta tavlan, där jag satt med några av killarna.

Igår så fick vi en extremt användbar sak för en gångs skull av de som delar ut reklam ibland utanför skolan. Vi fick en uchiwa.

En sån här sak

De är helt ovärderliga innan AC:n slåss på efter klockan 9. Det första jag liksom gör är att slänga av mig ryggsäcken på skrivbordet och sen plockar jag fram uchiwan som jag lånat av värdfamiljen. Men nu har jag min egna allt!

Den dagen stannade några av oss kvar ändå tills man inte fick vara kvar i klassrummen längre, 17.30. Imorn ska vi nämligen ha en klassträff med den nuvarande klassen imorgon på lördag och vi bestämde då plats o så igår. De planerade också vad du ska göra på kulturfestivalen, bunksai, som jag då inte kommer att vara med på... Faaaan skulle så gärna vilja ha upplevt det.
Hände en till sak med Rorina. Det kom någon från nån annan klass igår och frågade hur många vi egentligen var i klass 6. Rorina svarade då att vi allt är 38! Då sa jag till henne "ni är väl ändå 37, snart i alla fall". Tittade hon på mig, skakar på huvudet och sa "nej vi är 38". Fint :I

3 kommentarer:

  1. ...och så här säger google translate att du skriver: "Fan sa i den naturvetenskapliga undervisningen Mötet avslutades tidigt till sent Odiskret Lorena Taif". !!!!

    SvaraRadera
  2. Google tanslate kanske inte är det bästa sättet att få reda på vad jag skrev ;)

    SvaraRadera
  3. Man kan aldrig lita på google translate när det gäller meningar. :)

    SvaraRadera