torsdag 14 juni 2012

All energi försvinner långsamt, dag för dag

Nu är det exakt 2 veckor kvar tills mitt utbytesår är över...jag kommer att ha flugit till Tokyo för att möta alla de andra och efter det kommer jag träffa mamma och så kommer vi turista runt lite i Japan.

Så även om det finns någorlunda tid kvar här i Japan så är min tid här på Okinawa, på Futenma High School och med alla mina kompisar extremt kort. Vilket tar på energin. Känns som att hur mycket jag än sover så blir det liksom mindre och mindre motivation för..allt. Visst det ska bli kul att komma hem...men att lämna det jag har här är inget jag ser fram emot. Skulle kunna tänka mig att återvända till Sverige under sommaren och sen åka tillbaka till Okinawa. Så känner jag.
Fast iofs om jag skulle göra nå sånt så skulle jag vilja ha ett ställe för mig själv och slippa bo hos värdfamilj ^^ Den begränsade friheten jag känner börjar tära på mig.

Helt orelaterat! Skolan har helt plötsligt 2 nya utbytesstudenter som kommer från Hawaii.
De ska bara vara här i 2 veckor och bor hos 2 kompisar som åkte till Hawaii på utbyte så nu liksom återbördar de "skulden". En tjej och en kille. Tjejen verkar väldigt blyg och jag har bara pratat med henne en gång, har ingen direkt koll på henne och hennes japanska. Killen däremot är i samma engelska klass som mig och han... i don't know han verkar inte anstränga sig märkvärdigt för att lära sig någon japanska. Jag har bara hört honom säga något på japanska en gång annars har han bara snackat engelska. Inte okej D: När jag var ny försökt jag alltid med japanska och drog mig verkligen för att avända engelska. Så typ ingen förstår vad han säger för det mesta verkar det som. Synd.

Imorgon är det klassträff då vi ska leka lite och sen äta på någon restaurang. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar