fredag 15 juni 2012

Hemlösa

De finns i alla länder i olika mängder och här borta på Okinawa har jag sett min beskärda del.
Såg en ligga mitt på dagen och sova på en bänk när jag var inne i huvudstaden. Såg några hemlösa som "tagit över" en barnpark och gjort det till sitt hem. Har också sett en otroligt fräck hemlös som tagit ett traditionellt Okinawanskt gravhus och gjort det till sitt. De flesta brukar ha cyklar med en korg fastsnurrad bakpå där de lägger sina få ägodelar. Nära där jag bor finns ett stort gäng med hemlösa som samlas vid ett torg och till den större delen består gruppen utav män.
Men! Enligt min vMamma så hade det varit lite bråk för att det finns några kvinnor i gruppen och en av kvinnor skulle tydligen ha kysst en av männen vilket hade utlöst ett bråk.
Tragikomiskt om inte annat eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar