torsdag 29 mars 2012

All good things must come to an end

Så, en vecka efter förra inlägget kommer nu en uppföljning till det hela.
Det är inte precis så att jag varit så upptagen så jag inte hunnit, tvärtom snarare.
Handlar mer om att om jag ska skriva om det så måste jag inse att det är över, klass 3 är över och den 9 april är det en ny klass som gäller. Så har jag väl allmänt inte varit på humör dagarna efter för den delen heller så. Aja, här kommer en återgivning av den 23 mars.

Som jag skrev i förra inlägget så stannade jag och vBror uppe sent in på natten och skapade varsina verk inför den kommande dagen. Runt klockan 3 på natten stod vi klara, han med sitt godishus och jag med mina kärleksmums. Jag förstår inte riktigt hur jag lyckades ta sån lång tid på mig med att göra klart det hela men på något sätt gick det! :P Skulle nog gjort lite mer glasyr dock, alltid för lite, men det fanns inget mer florsocker för det. Goda blev de dock!

Här är vad min vBror skapade, lägg märke till att han skrivit 1-3 för klass 3 årskurs 1

Så vi var klara med det hela klockan 3... och jag var tvungen att gå upp 6.10 för att hinna med allting inför skolan. Tjaa sömn är överskattat i vilket fall ändå.
Anländer till skolan med god marginal och spenderar tiden innan vi ska befinna oss i idrottshallen med att prata med de andra i klassen som kommit tidigt till skolan. Fotade lite också men den största delen av tiden spenderades på att prata med alla för sista gången som elev i samma klass. Inte samma sak senare när alla kommer vara utspridda i olika klasser på 2 våningar.

 Ett skämt på en pojkgrupp som kallar sig Sexy Zone

Men som sagt, vi skulle befinna oss i idrottshallen för att ta avsked av lärarna som blivit förflyttade till andra skolor från och med nästa läsår. De lärarna som jobbar på kommunala skolor är anställda av det kommunala skolverket och blir då roterade runt om bland alla skolor som kommunen äger.

Världshistoria läraren, nog en av de mest karismatiska personer jag någonsin träffat. Synd att han blev förflyttade. :/

Det var lite jobbigt faktiskt. Inte för att lärare tog farväl utan för att jag kunde bara tänka på att...
snart är det min tur. Snart är det min tur att stå där och ta farväl av alla.
Så det kändes inte ett dugg kul att sitta där och jag lyckades heller inte sova bort tiden som jag brukar kunna göra. Man blir väldigt bra på att hitta nya sätt att sova på här borta. Visste ni att sitta ner i skräddarställning och sova kan vara rätt bekvämt?

Tacksamt nog så tog lärarnas avsked slut så småningom och vi gick tillbaka till vårt klassrum där alla fick sina betyg, klassfoto katalogen för alla ettor  samt tre kopior av klassfotot vi tog way back. Varför tre kopior? Vi gjorde nämligen lite olika poser mellan fototagningen, inga armar vid sidan av kroppen här inte.

Sen blev det en sista städning av klassrummet och ett besvarande av frågor som några hade sammanställt tills klockan slog tolv och allt officiellt var över. Frågorna var i stilen, om du skulle cosplaya vad skulle det vara? Hur är du egentligen hemma, meddelande till klassen, vad kommer du göra när du är 30 år och dylika frågor. Var tvungen att ta hjälp av folk hela tiden eftersom det för det mesta innehöll kanji som jag inte hade någon aning om vad de betydde. Så det blev lite av en social grej där jag frågade vad det stod och sen diskuterade angående svaret. ^^ Kom på en sak för ett tag sen när jag var i en mataffär, jag är ju faktiskt analfabet här borta i Japan O: Konstig känsla :S

Tillslut så slog klockan tolv och det var dags för alla att ta fram det de tagit med sig till knytkalaset.


Egentligen kanske jag också skulle gjort några köttbullar så de får smaka hur de egentligen ska vara. Japansk korv och köttbullar är något av det vidrigaste jag ätit här borta faktiskt. Precis bredvid saker som Goya och natto sätter jag deras versioner av korv och köttbullar. Hemska!

Michu var ambitiös och beställde en tårta med ett motiv hon ritat själv :O

Finns väl inte så mycket att skriva angående ätandet precis så jag slänger in några bilder och fortsätter efter dem.


Kyonkyon, medlem i handbollslaget sa åt mig att ta fotot så jag kunde visa alla hemma i Sverige att det här är Japan.


Från vänster till höger Ayano, Kiyoka och Michu



De jämför vem som har mest sluttande axlar, Kudou till högre har smeknamnet klädhängare efter formen av hans axlar.

Fumiya kan se så knäpp ut men han faktiskt en av de smartaste i klassen :O




Gota-sensei, mattelärare och våran "vice homeroom lärare" som precis fått en bebis vilket vi grattar honom för. Ser ni vad hon fick? Om inte så kan jag tala om att det är ett paket blöjor ^^

Kiwamu, den absolut knäppaste i klassen.

Att passera en flaska till någon annan ifall du rört vid den med dina läppar är inget man gör här, så man får hälla i sig drickan istället vilket de hjälpte varandra med på ovanstående bild. Såg så himla roligt ut! Synd att jag inte fick med hela själva Michus pose för den var helt knas.


Hisato! Varför kunde inte du välja bunri och sen hamna i min klass >.<

Oh shit i forgot the stove on O__O

Runt 2 tiden började folks klubbaktiviteter så innan alla började droppa av tog vi ett sista klassfoto med alla.


Efter det började folk försvinna iväg till sina klubbaktiviteter lite efter som och vi som blev kvar satt och skrev klart pappret vi fick tidigare under dagen. Det tog lite tid eftersom man fastnade med att prata med varandra istället för att besvara frågorna.

Shohei, han stannde upp samma natt och chattade med mig på LINE medan jag gjorde kärleksmumsen så han var rätt så trött

Men tillslut när nästan alla gått och efter mycket slit så var jag klar med pappret! Då mötes jag av ett dilemma, antingen går jag hem nu eller så stannar jag kvar till slutet.
Rätt enkelt val. Jag stannade kvar.




























Årskurs 1 Klass 3 är över och härnäst kommer årskurs 2 med klass 6.
Kunde inte Japanerna vara vettiga och köra med samma terminer som oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar