lördag 17 mars 2012

Klassträff del 2

Fortsätter väl ifrån där jag slutade i mitt tidigare inlägg då.
Efter leken med svettiga händer som resultat så hade klockan hunnit blivit kanske sisådär 6 på eftermiddagen och vi var alla väldigt hungriga.
Så efter mycket velande fram och tillbaka om vad vi skulle gå o äta blev det Yakiniku.
Vilket innebar en promenad på kanske 40 minuter till restaurangen som några hade bestämt att vi skulle gå till. Vi började gå dit när det var hyfsat ljust ute men när vi väl var framme så var det helt mörkt ute!
Yakiniku finns på två sätt, antingen så lagar en kock till det som en maträtt till dig eller så plockar du själv vilket kött du vill ha och sen steker det på en grill som är fäst i mitten av ditt bord. Vi åt på en restaurang med det andra alternativet. Så det var att betala direkt när vi kom in, ta en bricka, lägga några fat på den och sen plocka köttet som man ville ha.
Eftersom vi var en sån stor grupp satte vi oss i det stora rummet gjort i Japansk stil, låga bord och sitta ner i skräddarställning med andra ord.



Fanns en ordentlig bild där inte Kenyas huvud var med men jag tyckte den här var mycket roligare ^-^

I början satt jag jag, Fumiya, Kenya och Munenobu tillsammans vid ett bord men sen bestämde dom sig för att röra om lite så de byte ut mig och Munenobu mot två tjejer som satt vid ett annat bord.
Vi fick också besök av två katter utanför fönsterväggen som vi matade med lite kött, de blev nog glad men inte så glada så att man fick klappa dem :c
Min värdfamilj må ha en hund men tjaaa, nä katter är bäst.
Sen blev det dags för de obligatoriska gruppbilderna och då åkte fingrarna upp som alltid, inte för att jag är bättre precis men ändå.



Varför var hon tvungen att göra ett sånt ansikte? .___.


Söndagen den veckan hade Fumiya faktiskt fyllt år och den här restaurangen hade skrivit något angående födelsedagar på någon skylt utanför, så några i klassen informerade personalen att han hade fyllt år och så kom de då in när vi ätit klart med en tårta i en liten förpackning. Men han var inte den enda som fyllde år! Utan det var en annan familj med ett litet barn som också hade fyllt år som de kom in med tårta till! Vet ni vad vi gjorde då? Ställde till med mycket oväsen, sjöng "happy birthday" för ungen och klappade i händerna ^-^ De hade dem nog inte förväntat sig alls! Sen fick Fumiya sin tårta och då blev det oväsen igen men kul var det!


Right before he hugs the gorilla. Om ni undrar varför det är en apdräkt så är det för att restaurangen hette donkey kong. Jupp jupp


Grattis Fumiya du har nu fyllt 16 år! Ja, han är nämligen en 96:a :O


Ungen är nog kidnappad från familjen som jag nämnde, lite "vafan" över det xD

Lite efter det här när saker lugnat ner sig så blev det livat igen. Takuto kom nämligen på den briljanta idén om att vi borde ha en sovaöverkväll! Och vet ni var vi stannde? Hos min värdfamilj~
Vilket betyder att jag inte är klar än med att berätta hela klassträffen men jag tar det sista i ytterligare ännu ett inlägg. Otanoshimi ni~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar