torsdag 8 mars 2012

Pure awesomeness o__o

Konserten var grym!
Blev skjutsad tidigt på morgonen in till Naha, huvudstaden, där jag sen ensam åkte iväg till flygplatsen och möte upp en kompis. Där så väntade vi in artisterna och såg både KARA och RAINBOW.
Det var snabbt över och sen var det inte speciellt roligt för de drog för gardinerna på bussen så sen såg man inget mer. Efter det lilla nöjet åkte vi in till Tower Records och jag hittade några nya awesome skivor från T-ara och Miss A. Vi var inne där ett tag så när vi var klara var det dags att äta lunch på "maku", McDonalds. Min kompis hade med sig en annan kompis som också skulle med konserten förresten.
Klockan har nu blivit runt 13:30 och vi ska snart börja dra oss till konsert området för att hinna köpa lite "goods". Fanns inget speciellt roligt från någon specifik grupp så jag köpte en handduk med alla artisters namn på. Sen kom en lång dryg väntan på att konserten skulle börja.
Som tur var blev vi joinade av en till kille och 4 tjejer som min kompis kände till innan och bestämt sammanstrålning(?) med.

Gud va varmt det var! Shorts och en T-shirt men ändå så svettades man! Solen var obarmhärtig mot oss alla så vi fick ta och söka skydd under en trappa där det fanns skugga. ^^

Tillslut börjar de släppa in folk och då separerade jag och min kompis från de andra, de hade nämligen köpte de dyraste biljetter där man satt längst fram! Värt sisådär 1600 kr om jag minns rätt. Tror jag klarade mig rätt bra utan de platserna. Tiden löpte på och man fick svara på de flesta standard frågorna.

Var är du ifrån?
Var ligger Sverige?
Hur gammal är du?
Pratar ni Engelska i Sverige?
Så du kan Svenska, Engelska och Japanska?! O_O
Sen lite annat allmänt snack men det är väl ungefär det frågorna som man alltid får av nytt folk samt komplimanger om att ens uttal är bra.

Konserten börjar med 1 timmes livemusik från olika koreanska dramaserier och det var liksom bra...
Jag hade dock sovit väldigt lite den natten och musiken var i det lugna, stilla laget så vid ett tillfälle var jag på väg att somna till. Min kropp har en ovana har rycka till vid såna tillfällen av sig själv. När jag håller på att somna men inte vill sova. I vanliga fall är det typ bara att en fot skakar till lite lätt men den gången var annorlunda. Får värsta cepe rycket som japanen till vänster om mig (inte min kompis) inte låtsades om just då men som jag hörde att hon viskade om till sina vänner senare. Aa hazukashii

Tillslut var det dags för det som alla väntat på att starta!
De uppträdde i ordningen:
Rainbow
ZE:A
Secret
Infinite
Kara
2PM

Kan ni gissa på att 2PM fick flest skrik?
Var helt sjuk hur mycket alla tjejer skrek när det var dags för dem att gå upp på scenen.

Men ja. Konserten var helt grym! Går egentligen inte att beskriva hur allt var men så himla värt att man gick!


 Vägen till konserten
Slut på konserten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar