tisdag 3 april 2012

K-ON!

Visste ni att animen/mangan K-ON är döpt efter det man faktiskt kallar musikklubbarna?
Keion-bu, keion för musik delen och -bu för klubb.
Men varför döpa ett inlägg till det?
För att när dörren till klassrummet väl var låst och alla gick iväg till sina olika sysslor så stod jag kvar där och visste inte vad jag skulle göra. Jag ville definitive inte gå hem än. Det skulle bara vara tråkigt, drygt och jobbigt. Så jag drog mig till minnes att jag hörde att några av mina kompisar skulle dra till musikklubben så jag gick dit och knackade på och mycket riktigt så var de där :D
Det var 3st från min klass och en från klass 2 (handbollsmedlem) som tränade inför klubbuppvisningsfestivalen då de ska appeala för de nya ettorna och värva nya medlemmar till klubbarna. Så då hoppade jag in och tittade på medan de tränade och filmade så de kunde se och höra hur de var. Ooooch jag tänkte lägga in det här så ni fick se det ^^
Lät dock bättre i verklighet än vad det blev på film menmen



Juste... jag råkade hamna med i videon > . <
Det var en väldigt varm dag med sol och en gnutta fuktighet i luften så att då sitta inne i ett kvavt rum var inte precis det mest svalkande.
Men sen tog också deras träning slut och vi var alla tvungna att dra oss hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar