måndag 19 mars 2012

White day

Jag skrev väl om att Japan har en dag som kallas White Day?
Om jag inte gjorde det så förklarar jag den nu.
White day infaller en månad efter alla hjärtans dag och är dagen då killarna visar sin uppskattning till tjejerna som gav dem choklad, ifall de fick någon då och ifall de har modet att ge något.
Japanska killar kan vara väldigt tuffa och så inför varandra men när det kommer till tjejer...not so much.

Vilket för mig in på en som jag inte orkade skriva om tidigare.
En tradition som finns är att tjejklubbarna ger choklad till killklubbarna.
Så vi i killarnas handbollslag fick choklad av tjejernas handbollslag på alla hjärtans dag. Eller tjaa, några dagar efter vilket också verkar höra till tradition.


Det här var då det jag fick av dem. Eftersom det är fler tjejer än killar i klubbarna fick jag av två tjejer samt att alla killar fick choklad av klubb manager:sarna, vilket är påsen till vänster.

Så White day! White day inföll förra veckan och då gav jag tillbaka lite svenskchoklad till tjejerna i klassen som gav till mig, kexchoklad och dumle fick dem. Uppskattades stort! Hur kan man inte uppskatta de godisarna, speciellt kexchoklad!

Sen så idag gav vi killar i handbollsklubben tillbaka till tjejerna, vad de fick av mig kan ni se här nedan!


Jag borde gett dem lite Svensk choklad också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar