torsdag 16 februari 2012

Snurrig värdmamma

Har precis gjort klart en kladdkaka till värdfamiljen, eller tjaa något som ska vara en kladdkaka...misslyckades lite. Fanns nämligen ingen rund form så jag fick ta en rektangulär och då visste jag inte hur länge den skulle vara för att få bra kladdighet så i slutändan var den inne för länge och all kladdighet var förlorad, verkar det som. Vi har inte ätit den än ser ni.

I vilket fall, till den snurriga delen.
Till kladdkaka äter man grädde eller hur? Och det finns säkert någon som är rebellisk och äter den tillsammans med glass eller något annat, i don't know. Men i vilket fall, jag utgår ifrån att grädde är normen och att det serveras i en skål vid sidan av så att man får ta så mycket grädde som man själv vill ha.
Det var att vända världen upp och ner för vMamma. Hon trodde att jag ville bre ut grädden över kakan och blev helt "Vaaaa?" över att nää den ska vara i en skål vid sidan av.
"Ska man ta själv?? O__o"
'"Aaa det är så vi gör"
"Själv service?"
"Mmm"
"Intressant...jag har aldrig stött på något liknande tidigare..."

Så jag vet inte riktigt hur resultatet blev ännu men jag hoppas den är okej. Även om den inte är kladdig...

Uppdatering:
Den blev god! Även om det inte liksom blev en kladdkaka utan mer utav en chokladkaka så är det ju gott ändå på sitt sätt.

Hände en till rolig sak förresten. ^^
När vi väl satt vid bordet och skulle äta kladdkakan så började hon ta upp sin bit från formen och äta den med handen! o____O
Varpå jag skriker till och säger att man ska ha den på ett fat och äta med sked! Japanerna är allt bra underliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar