tisdag 14 februari 2012

Barentain eller バレンタイン eller varför inte alla hjärtans dag

Japan ska alltid vara lite annorlundare än andra länder. I Japan, för er som inte vet, så ger tjejerna choklad till killarna på alla hjärtans dag, killarna återgäldar då det en månad senare den 14 mars, ifall de fick någon choklad.
Denna längtar en del killar till, andra fruktar den och somliga är likgiltiga inför den, som hemma då.


Man måste säga att tjejerna i min klass har humor ^^
Om ni tittar på det till vänster och sen tittar noga på texten så kanske ni ser att det står "oppai choco".
Vad det betyder kanske ni kan lista ut själv. Om ni inte lyckas så ska jag ger er en liten hint.
Alla i killar i klassen fick sån där choklad och en del av dem hade fått en tjej ritad på lappen och sen var chokladen placerad där de ska vara. Det var väldigt kul att se på när några av killarna börja tveka när de skulle äta chokladen "men hur ska man äta den här då?" sa de.

Sen så är twixen från vår homeroom teacher som gav till alla killar, tjejerna blev lite svartsjuka.
Och den till höger är en till sak som alla killar fick fast i slutet av dagen, en inbjudan till en klassträff som ska vara om ett tag. Min klass är awesome.
Sen de två övre fick jag från Miki och Yuna. Så jag fick från två tjejer! Vilket jag slog de flesta om inte alla andra killar i klassen med :P Vilket känns lite sad på sätt och vis då det egentligen inte är så mycket..uhum. Anyway, rolig sak på lunchen. Fumiya var rätt så nere pga av att han inte hade fått någon choklad direkt av någon och var verkligen...hur ska man uttrycka det... inte så mycket Fumiya?
Han la sig ner och kröp ihop, gick iväg och byggde upp en vägg med saker som finns där på "vår" "balkong" . Kommer tillbaka till oss lägger sig ner igen och efter ett tag pratar lite och sen säger han till mig lite halvt hånande, efter att först kommenterat sin olycka över att inte fått någon choklad, "du fick väl heller ingen?" på vilket jag då svarar leende "Jodå jag fick allt". Han gör ett ansikte som typ uttrycker "vafan är det här?!"  och lägger sig ner igen. Sen frågar han vilka jag fick det ifrån och så gör han samma ansikte igen efter svaret. Så går han sen iväg till sin mur som han byggde innan och la sig ner självömkande.
Tog ett tag för honom att komma tillbaka till oss. :/

Och det var väl allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar