fredag 3 februari 2012

Skit kul...

Så idag fick jag reda på lunchen, genom att vi pratade lite om dit jag nu ska flytta imorgon, att värdfamiljen inte har något internet.
Great. Som om det inte var nog. Nu ska jag nästintill bli helt isolerad från allt och alla, bo i samma hus som någon du inte gillar speciellt mycket och för att toppa det hela ska ni dela rum.
Så det här är kanske sista inlägget jag gör på väldigt länge.
Ska försöka hitta något internet café som nödlösning men först och främst sätter jag lite hopp vid att jag kanske ändå kan byta familj... förhoppningsvis. Finns inga som helst garantier för det men man kan ju hoppas att det kan gå.

Så blir jag lite pissed på vad WYS skrev till mig i mail.

You have to thank Asato san and please clean your room before you leave.
I  went to see Furugen san today and they were really nice people, so don't worry.

Klart jag vet att jag ska tacka, klart jag vet att jag ska städa ut rummet, det är ju helt självklara saker!
Jag är inget litet dumt barn även om man kanske kan tycka det när jag reagerar som jag just nu gör men kom igen, jag är iväg på ett utbytesår, jag har 5 månader kvar och de ska väl rimligtvis bli så bra som möjligt. Så att då spendera den sista tiden med en familj som du är obekväm med för att säga det lätt känns inte som det bästa sättet att spendera tiden. Och sen att hon säger åt mig vad jag ska tycka för det är det hon gör där, "jag tycker det är såhär därför ska du också tycka det" blir det som.

Så jag är rätt pissed och förstår inte alls vad familjen tänker med, förstår de inte själva att de kanske inte är speciellt bra anpassade. Och hur kan man inte ha internet?! Ett av världens mest avancerade folk och ni har inte internet? Inte så att de inte har råd för pengar har de nog, de lever nämligen i 3 våningshus med hiss. Jag förstår verkligen ingenting alls hära och hoppas innerligt att jag kan få byta familj.

Så vi får väl se var nästa inlägg kommer ifrån. Ett internet café eller ytterligare en ny värdfamilj, jag hoppas på det andra.

2 kommentarer:

  1. ett 3-våningshus med hiss, och du måste dela rum med en annan? Sounds weird.

    SvaraRadera
  2. Hmm, nu när jag tänker efter vet jag inte säkert om det är 2 eller 3. En kille sa idag att det var 3 medan min lärare har sagt 2. Däremot så lever de tre generationer tillsammans och mor/farföräldrarna har en våning. Så tror jag de rummen som finns är i det större laget.

    SvaraRadera