tisdag 28 februari 2012

Lite små saker

1:
När vi var på shabu shabu stället så satt det ett annat gäng tjejer och killar precis bakom oss.
Tittade inte så noga på dem när vi gick in men jag tyckte att de såg ut som typ universitets studenter.
Senare när vi satt och åt så sa killen som jag inte pratat med så mycket innan att de är högstadieelever.
Jag blir helt O__O "Gachi de chuugakusei da?!" "Är de verkligen högstadieelever?!" på vilket han svarade, "Ja, vad trodde du? Folk från samma årskurs?" Då vågar man ju inte precis säga att jag trodde att de gick på universitetet precis....
Efter det så gjorde jag en liten kulturell tabbe, jag pekade bakåt på dem med tummen utan att vända mig om och frågade en sista gång för att bekräfta att det verkligen var just dem.
Han säger ja och slår sen lite lätt till min hand och säger åt mig att inte peka så.
Varpå jag säger, "juste kultur jah..." vilket han skrattade åt.

2:
När vi ätit klart och gått ut från restaurangen så bad vi en japansk kvinna och hennes amerikanska pojkvän att ta ett gruppfoto på oss. Pojkvännen visste uppenbarligen hur man ska hantera en systemkamera vilket jag pratade lite med honom om efter fotot var taget. Man kan väl säga att mina klasskamrater blev lagom imponerade och utbrast i många "sugoi" och "kakkoii" vilket blir "fantastiskt, coolt" på svenska.

3:
När vi alla började dra oss bort från restaurangen och sen var och en hem till sig så var det två amerikaner vid ett krön. En kille och en tjej. Tjejen utbrister helt plötsligt "He farted! He farted real bad!" Då säger en av killarna snabbt till mig "Översätt! Snabbt nu översätt snälla!"
Alla garvade rätt bra när de fick reda på vad tjejen hade sagt ^^

4:
Idag så var Fumia både irriterande och rolig.
Innan skolavslutningen ska alla ettor ha en tävling där klasserna tävlar mot varandra i sång.
Så ibland går en del av lunchtiden åt till att då öva på låten.
Idag var en sån dag och då hann vi inte gå till balkong stället och äta utan vi var tvungna att sitta i klassrummer, åå fasa. Eller kanske inte då.
Jag och Fumia föste ihop två bord och åt tillsammans. Det innebar att han hade enkel åtkomst till min mat... Jag hade svamp i lunchlådan idag. Vet ni vad han gjorde då? Han grabbade tag i en svamp med sina ätpinnar och stoppade in den i mitt ätpinnsfodral! Vilken fräckhet!
Han sköt ihop fodralet och visade upp det för mig, sen så långsamt drog han ut underdelen där svampen låg och av någon anledning var det helt galet kul. O.O
Hade svårt att sluta skratta, hur många gånger han än gjorde det. Det är liksom verkligen inte vad man förväntar sig att hitta däri! Sen visade han det för några andra och alla skrattade åt det.
Ni som läser det här förstår säkert inte vad som är så kul med det och ärligt talat förstår jag inte det själv, bara sån där humor man får ibland, sen så har jag ju rätt så konstig humor själv för den delen vilket folk som känner mig vet ^-^

David, kommer skriva ett svar till dig imorgon, svår fråga du ställde där! O=

1 kommentar:

  1. haha ^^'. men jag har dock en liten fråga till :) jag tror det var mikaelas blogg stod det att hon hade köpt present till sin värdfamilj. är detta något som är obligatoriskt? för jag e sämst på presenter ^^' //david

    SvaraRadera