torsdag 19 april 2012

Engrish

De flesta av er kanske vet att Japaner är helt usla på Engelsk och att de har en vana att översätta saker från Japanska till Engelska med hjälp av någon som helt klart inte bemästrar språket?
Då vet ni kanske också att det har gett upphov till det så kallade engrish, så kallat eftersom Japaner inte kan uttala L? Det är allt från grammatikfel, felstavningar, felanvändningar av ord till meningar som helt saknar någon förståelig mening.
Under min tid här har jag sett min beskärda del av detta fenomen men tyvärr har jag inte tagit foton på allt men jag lägger upp de få jag har.


Skulle väldigt gärna vilja se vad WROKING är för något.
Har en liten idé om att det kanske är så att de liksom, rock working? Mycket möjlig...

Det stod så här i Canons officiella magasin för kameraobjektiv. Otroligt

Och det är typ allt.. sorry men det känns väldigt konstigt att ta bilder på folks tröjor och så >.<

Annars så har jag två andra bilder som jag tänkte lägga upp men som är orelaterat till engrish.

Yep perfect name! No problems at all!


DEN FINNS O__O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar