torsdag 19 april 2012

Gigantisk Pocky


Oh gud vad den här titeln egentligen är vilseledande. ^^

Vad det här inlägget egentligen handlar om är att på vårlovet som var några veckor tillbaka nu så hade är vi en veckolång filmfestival här på Okinawa. Inlägget är om de 3 dagar som jag och kompisar besökte den.

För att vara en filmfestival så gick vi faktiskt inte och såg på en enda film alls, utan vi tog del av de uppträdanden som skedde i samband med festivalen.
Första dagen som vi gick kom det en massa kända komiker vilket var helt värdelöst då jag knappt förstår vad de snackar om och när jag faktiskt gör det så förstår jag verkligen inte vad som är så himla roligt med det hela. Det fanns en väg kantad av staket där alla kändisarna fick gå eller åka bil när de skulle till scenen för att uppträda och där hängde vi en bra stund. Ärligt talat var det inte så speciellt kul för mig då jag knappt sett någon av dem på TV överhuvudtaget. Någon ibland som man liksom "aha den personen har jag ju sett" men inte mer än så.

Liksom "heeey you're that random guy i saw on the street yesterday" känsla över det hela.

Så första dagen var lite meh över det hela. Efter allt var slut var vi hungriga och efter mycket tvekande om vad vi skulle äta så bestämde vi oss för okonomiyaki. Jag imponerade mina okonomiyaku skills och krossade allt motstånd. Min blev perfekt medan deras blev lite, bimyou...

Inför andra dagen hade jag och Takuya bestämt oss för att köa till en konsert de skulle köra på filmfestivalen så klockan 5 på morgonen steg jag upp för att göra mig i ordning och sen dra iväg för att köa. Vi hamnade hyfsat långt fram i kön och sen var det bara att sitta ner i 4 timmar. Kul. uhum not. Hela själva event området låg precis bredvid havet och platsen för att köa låg faktiskt på stranden. O=
När vi väl hade biljetterna stod vi där och hade en låång tid innan det hela skulle börja.
Takuyas mobil var tvungen att bli laddad så då gick vi till det närliggande karaoke stället och var där en timme så han kunde ladda mobilen. Gå på karaoke för att ladda mobil, perfekt anledning ^^
Vi blev senare ansluten av en kompis till Takuya vars namn jag glömt.

Vid ett tillfälle gick vi till ett ställe inomhus som kallades Okinawa Contents Land där de gjorde lite olika marknadsförings grejer samt små uppträdanden. Den dagen kom det en idolgrupp från ett gymnasium i Osaka. Själva skolan skapade sin egen grupp och de hade till och med en släppt en skivan och nu var de här i Okinawa och gjorde ett uppträdande =O
De kallade sig SO.ON Project och var indelade i två grupper:
"My School" i rosa kjolar och "High Color" i svarta.




Tycker faktiskt de var lite bättre än AKB för det mest men det är inget som jag skulle yttra i sällskap av en Japan. Jag känner ingen direkt längtan efter att bli flådd levande precis.

Så kommer vi till en lite irriterande bit hära.
Några i klassen hade ordnat en Yakiniku träff samma dag som jag ville gå på och tydligen så började den samma tid som konserten som vi köat för. Problem. Men eftersom jag älskar min klass så mycket valde jag då att lämna över min biljett till Takuyas kompis och sen dra iväg till Yakinikun.
En annan irriterande grej. Vi bestämde träff klockan 7 och för att hinna med det bad jag Kudou om att få åka tillsammans med honom och hans pappa. Men när vi kommer dit så är ingen där. En halvtimme senare och så är...ingen där. 45min senare 1 dyker upp, några minuter efter det ytterligare en. Vi 4 grabbar bestämmer oss då för att "fuck it" vi orkar inte vänta på de andra utan går in nu.
En av tjejerna som skulle komma jobbade på det stället så hon hade ordnat med bokning och så, det var liksom ingen fara med att de skulle avbryta bokningen. Efter kanske en kvart dök hon (Haruna) och en annan tjej upp (Kanako). Tillslut efter kanske 40min från att vi börjat käka så dyker en sista person upp (Takuto). Tror det var menat att vi skulle vara runt 14 pers men i slutändan blev vi 7, hälften. Lite irriterande men kul var det i alla fall!



1 kommentar:

  1. I am really impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    Is this a paid theme or did you customize it yourself? Anyway keep
    up the nice quality writing, it's rare to see a great blog like this one these days.

    Also visit my web page ... cellulite treatment cream

    SvaraRadera