söndag 15 april 2012

Klassträffen avslutning

Berättad jag att vi cyklade bort till platsen där parken låg?
Och sa jag att det var världens maffigaste nerförsbackar som blev hemska uppförsbackar på vägen tillbaka hem? Plus att vi bestämde en tid då alla skulle vara vid donken som ligger bakom huset så vi enkelt kunde plocka upp dem.
Så det var bara att sätta på sitt "ganbaru mode" och cykla hela vägen hem. Kitsui!
Direkt när an kom hem var det att snabbt hoppa in i duschen, byta till rena kläder och sen rusa iväg för att möta de andra.
Jag har ju berättat att vi har en hiss i det här huset och det har gått lite rykten om den i klassen men de flesta trodde nog inte på det för när de fick se den blev det många "ooooh" och "sugoi"

Oh! Precis när jag blev klar med att duscha så ringde Fumiya och Takuto på dörren.
De hade fått skjuts av Kiyokas mamma och Takuto lämnade Fumiya här medan han själv gick hem till sig och duschade. Han bor väldigt nära fyi.
Fumiya som själv bor väldigt långt bort duschade här och av någon konstig anledning klädde han av sig mitt i köket, lämnade kläderna där och gick sen in i duschen med bara kalsonger på.
Ungefär när vi kommer tillbaka med några personer så är han klar med att duscha och hinner nästan kliva rakt ut i köket innan han snappar upp att folk har kommit och att de flesta av dem är tjejer.
Han stänger snabbt dörren och ropar efter sina kläder men tror ni att vi gav dem till han på en gång? :D Inte då. Vi retas lite med honom och drar ut på det innan vi ger honom kläderna och då såg går han ändå utan från badrummet medan han fortfarande knäppte byxorna och inte hade på sig en tröja.
Det kanske inte låter så farligt men en del av de här Japanerna kan vara hemskt pryda av sig och Fumiya själv sa senare att han efter ha tänkt efter ändå tycker att det är fel att tjejer och killar sover i samma rum. Så vid det tillfället blev jag rätt förvånad o__o

Hur ska man fortsätta... jo! Vad är det killar direkt brukar slänga sig på när man går hem till någon kompis? Tv-spelen. Så vad gjorde vi när de flesta av oss hade anlänt? Vi spelade Super Smash Bros. Brawl. ^-^
Sen när tjejerna upptäckte att vi spelade spel så satte de sig också ner och spelade.
Och vem tror ni dominerade spelet så hårt så de sa till att han inte fick spela längre :D
Jag  D:
Jahjah det var kul att höra deras desperata rop på hur jag var på en helt annan nivå än de var ^-^

Sen av någon anledning helt plötsligt så satt jag där helt ensam bland alla tjejerna som spelade, killarna hade försvunnit. Bara så där! Visade sig att de försvann in i vBrors rum där en lagt sig å småsov medan en annan spelade piano. Och vad han kunde spela piano O__O
Var rätt så fantastiskt spelat och liksom oväntat av honom. Vi tvingade honom till och med att spela två gånger eftersom vi som kom lite efter inte fick höra början!

Ni vet hur Japaner älskar skräckfilmer? Takuto som tidigare gick kom hit och sen gick hem för att duscha sprang också in till en videohyrbutik innan han kom hit och hyrde filmen "Hitori Kakurenbo", ensam kurragömma.
De flesta av oss, några vågade inte, klämde in oss i mitt rum och kollade på filmen.
Och gud vad jag förstörde stämningen xD Jag kunde absolut inte ta filmen seriöst och skrattade rakt ut, högt och länge vid ett tillfälle när alla andra satt höll för ögonen för att de tyckte det var läskigt.
Men jag kunde absolut inte hålla mig för skratta och fick många konstiga blickar åt att jag skrattade åt en skräckfilm. x)

Fast det var inte enda gången jag fick konstiga blickar eller kommentarer om hur konstig jag var.
Vilket bara var att förvänta sig egentligen. Det var natt, jag var trött och det kan bara innebära en sak och det är att jag visar hur konstig jag egentligen är. I vanliga fall kan jag hålla tillbaka det men när natten smyger sig på...oh it was so much fun ^^



Vi såg klart på filmen och då var klockan någonstans mellan 2-3 och vi hade blivit tillsagda att lägga oss klockan 1. Bad kids :3
Efter det satt vi mest och prata. Några på övervåningen i mitt rum medan några gick ner till andra våningen till rummet där tjejerna skulle sova. Några av oss var hungriga och några törstiga, tror de drack upp allt vattnen som fanns på flaska O_O Vi som var hungriga åt bröd och vet ni vad? De var första gången för några av dem att ha på philadelphia på en macka o__O
De visste liksom inte hur mycket man skulle ha på för att det skulle vara gott. Blew my mind.

Men efter ett tag så var det inte endast vanligt prat utan de försökte övertyga Kiwamu att öhmm...
fråga chans på Michu? För det är så det går till här borta ändå upp i gymnasiet.
De frågar chans basically fast på ett lite annorlunda sätt.
Efter många vänta lite nu, är det rätt tillfälle, ska jag verkligen göra det, är det här en bra plats, vad ska jag säga, kan hon verkligen vilja bli tillsammans med mig och tillslut så lyckades de övertala honom!

De kallade in henne i mitt lilla rum där då Kiwamu satt på knä i en mer utmärkande position än oss andra. Michu blev tillsagd att sätta sig ner mittemot honom, vi killar satt då bredvid Kiwamu och tjejerna vid sidan om Michu. Alla var inte med från början men lite efter som droppa folk in i rummet och tillslut satt alla i rummet och lyssnade på Kiwamu.
Det gick till så att han berättade en spökhistoria för Michu och när han var klar så frågade han, "blev du rädd?"
I början så sa hon nej men efter påtryckningar om att hon skulle säga ja att hon blev rädd så gav hon med sig. Kiwamu la då handen på hennes axel och sa, "det är lugnt för jag kommer skydda dig".
Varpå han bugar sig för henne och säger, "snälla bli tillsammans med mig".
Då hoppade killarna fram till Kiawamu och tjejerna fram till Michu och dunkade dem i ryggen och grattade att han vågade göra det.
Michu satt där och var ett stort frågetecken. Hon förstod det inte alls innan och fladdrade nu runt med händer och frågade sig själv och de andra om vad hon skulle göra.
Det går inte riktigt att ge kaoset en rättvis beskrivning men Kiwamu som bugar sig framför Michu, killarna som dunkar honom i ryggen och peppar. Tjejerna som som säger till Michu om hur mycket Kiwamu kämpat, Michu som är helt förvirrad och som tillslut bugar sig framför Kiwamu och säger "onegaishimasu". Hon svarade ja.
Då blev det uppståndelse igen och Kiwamu var nästan påväg att börja gråta över att tillslut så fick han ett ja efter att ha fått nej av 2 andra tjejer tidigare.
De fick sen sätta sig bredvid varandra så vi kunde fånga tillfället på bild, 2012-03-08 04:15 så blev Kiwamu och Michu tillsammans.

 Väldigt dålig bild jag vet...

Efter det var det verkligen tid för oss alla att sova och eftersom ingen vuxen var uppe och kunde se till att killarna och tjejerna sov i olika rum så gick alla ner till andra våningen och sov i det stora rummet. Några gick dock upp till mitt rum igen där det fanns madrasser till skillnad från det andra rummet. Vet ni vad? Man har varit för länge i Japan när man börjar tycka att sova på en tatami matta är inte så speciellt illa. Jag tror att klockan hann bli nära 5 innan de flesta av oss sov och klockan var väl runt 8 kanske när vi vaknade igen? Hårt, speciellt för de som skulle iväg till klubbaktivitet samma dag.

Vi hade alla planerat att äta frukost på McDonalds och jag tror vMamma blev lite sur över det för när vi alla vaknat och gick upp till övervåningen så stod hon i köket och hade gjort en stor Okonomiyaki smet till oss alla.
Sen var det upp till oss att steka alltihop själva eller rättare sagt det blev tjejerna som gjorde det.
Tror dem tyckte om det rätt mycket då det blev en väldigt social sak för dem medan för oss killar var det bara att försöka fördriva tiden på något sätt. Som typ, sova eller jah, nåt.





MEN! Till vår förfasan upptäckte vi att det knappt fanns någon dricka eller okonomiyaki sås!
Då blev det upp till mig och Kiwamu att gå den långa, långa vägen till Union för att inhandla det som fattades. När vi kom tillbaka var allt färdigstekt så då var det bara för alla att sätta sig, ta ett gruppfoto och sen hugga in!


 Nämen kolla vFarmor kom också med på bilden =O

Efter vi alla var mätta och belåtna valde tjejerna att sätta sig och se på en annan film som Takuto hyrt med sig medan vi killar gick upp för att spela. Efter ett tag kom en av tjejerna upp och ville se vad vi höll på med för att tjejerna på nedervåningen hade somnat direkt efter filmen börjat.
Hon sa också att hon planerade att gå hem så då blev det lite av en dominoeffekt som fick den ena efter den andra av killarna att bestämma sig för att dra hemåt. Så då gick vi alla ner och väckte tjejerna som mycket riktigt låg och sov, en del låg nästan och sov ovanpå varandra. :S
Så var det bara för all att göra sig i ordning för att gå hem och sen vinka hejdå till allihop.
Blev verkligen tomt efter det .____.


Den där dagen var så himla kul på alla möjliga sätt. Vi lekte massor, pratade, åt tillsammans, såg på film tillsammans, sov tillsammans, skrattade tillsammans, berättade om varandras liv, en relation skapades och jag visade lite mer av hur jag egentligen är. Det var en speciell dag och jag är så himla glad över att jag alltid tar foton när jag gör nåt för mitt bildminne är sämst. Med bilderna kan jag sen minnas den här dagen, andra dagar och överhuvudtaget dagarna jag spenderat tillsammans med folk här borta. Ni vet hur utbytesstudenter brukar säga att deras utbytesår var det hittills bästa året i deras liv?
Det börjar bli sant för mig. Och med 3 månader kvar som jag ska försöka fylla med så mycket roligt som möjligt så kommer nog bara den känslan bli ännu starkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar