tisdag 8 november 2011

Var det allt?

Idag har jag varit med om min första jordbävning. Satt och hade Engelska när plötsligt allting började skaka och låta. Den måste nog ha hållit på i kanske en halv minut innan den stanna av.
Jag som inte precis är van vid jordbävningar tittade dumt på medan Japanerna la sig under borden innan jag själv kom på "ah juste det är så man ska göra". Jordbävningen ska tydligen ha varit en 4 richterskalan, kanske har en annan bedömning nu. Den höll nog på i med att skaka omkring allting i en halv minut, det är nog rätt långt tror jag. Efter lektionen var slut var det en del som frågade ifall jag blev rädd. Det kan jag inte precis påstå, tyckte det var lite roligt och småmysigt på något konstigt sätt.
Var inte precis så att det kändes som att huset skulle rasa ihop.
Så det var lite spännande och så :P

Dock så var Japanerna direkt på sina mobiler och en del tjejer sa till varandra att de inte ville dö, vilket de nog inte skulle göra av en sån jordbävning men minnet från vad som hände i resten av Japan i mars sitter nog rätt så hårt. Det drabbade inte Okinawa direkt men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar