onsdag 23 november 2011

Månaderna här har nu blivit 3

Jag har nu varit i Japan i 3 månader. Satan vad det gick snabbt, känns som att det inte var så länge sedan som jag räknade att det var 2 månader som hade gått.
Jag mår stanna i skolan till sent kl 7 ungefär nästan varje dag men Japansk skola är mycket roligare. Kanske främst för att man inte riktigt kan eller behöver anstränga sig för att lära sig så man kan lala runt lite och läsa bok, plugga Japanska eller bara lyssna. Men överhuvudtaget så är skolan mycket roligare ändå ^^

Men som sagt, 3 månader har gått och snart är det december med tillhörande julen. Inte för att det kommer snöa här precis eller att de firar jul på samma sätt som oss menmen.
Kan liksom säga så här angående snö. Idag var vi lediga från skolan pga någon whatever sak men i vilket fall åkte jag till skolan för att ha handboll. Jag åkte dit i mina träningskläder vilket består av shorts och T-shirt, självklart skor också men det är väl självklart. Shorts och T-shirt går helt okej faktiskt! Börjar bli lite småkyligt för att det blåser som fan hela tiden men annars så är det lugnt.

Och jag riktar det här främst mot familjen som inte precis hyser starka känslor för kyla utan gillar varma klimat. Även om jag nu har hört att det är relativt varmt med 5+ ish så sitter man själv på lite över 20 nog.

Som sagt ändå, 3 månader och jag har inte varit hemsjuk en ända gång. Helt sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar