tisdag 22 november 2011

Klag

Jag är lite sådär halv trött på värdfamiljen. Liksom, de är bra personer inget fel alls på dem.
Men de verkar vara så himla oförstående om hur svårt det är att vara utbytesstudent. För ärligt talat nästintill varje helg så är jag ensam och får hitta på saker själv att göra. De jobbar och jobbar och när de inte jobbar så gör de ingenting eller så gör dem något som inte jag får åka med på som i söndags. Då var båda värdföräldrarna lediga men vMamma åkte iväg med barnen till farmor och vPappa låg och slöa i soffan, vilket han typ gjorde hela dagen. När jag frågade honom ifall han kunde skjutsa mig in till stan så, nääe han låg ju där och ville inte röra på sig. Så då åkte jag in till Naha vilket jag kommer skriva om i ett annat inlägg. Stannar i Naha in på kvällen och drar mig hemåt bara för att magen kurar och fötterna värker.

För som sagt de är bra människor men de har verkligen inte någon tid. De är typ en välkomstfamilj.
Jag har knappt sett något av Okinawa med dem egentligen. Jag har inte ens sett Shuri-jo, Okinawas mest kända sevärdhet, det gamla kejsarpalatset från Ryukyu riket. Eller något av de andra sakerna som jag räknade upp som jag ville se när de själva faktiskt frågade. Funderar starkt på att bara åka dit själv så jag får se det, nu när jag vet har jag kan ta mig dit själv.

Jag tror att de vet att jag tycker det här för jag skrev det i WYS månads rapport och sen någon gång efter det kommit fram så pratade vPappa med mig om lite olika saker och nämnde då 1: Sina arbetstider, vilket antingen börja kl 6 eller 1. Så nämnde han något som jag tolkar som att han tills dess typ kan skjuts mig eller what not. 2: Att mitt busskort fungerar ju faktiskt mellan där jag bor och Kakazu

Så punkt 1: blir jag väldigt ond över. Han sover faktiskt bort hela tiden fram tills han ska jobba och sen att han nu när han var helt ledig så bah "ne jag vill ligga och slöa".
Jag förstår honom för han jobbar helt galet mycket och galna tider men säg inte något som du inte håller.
Sen punkt 2: Jovisst jag kan åka mellan stationerna, problemet är ju bara att det inte finns något där. Helt jävla ointressant och händer inget förutom att det finns en affär med musik som jag nu måste hålla mig borta ifrån.

Sen att Japanerna bara typ pluggar, har klubb eller jobbar gör inte saker lättare. >.<
Fast det visste jag innan jag åkte att det skulle vara svårt att träffa Japaner utanför skolan.
Trodde dock att det skulle finnas lite roligare klubbar på skolan än de som finns.

Så nu har jag klagat färdigt.
Owari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar