fredag 11 november 2011

Glad Pocky dagen!

Medan jätte många håller på att skriva 11/11/11 på Facebook så tillägnar jag ett inlägg till att Japanerna kallar den elfte November för Pocky dagen. För de som inte vet vad Pocky är så är det en kexpinne doppad i choklad eller diverse annat sött. Om vi då tar och kollar noga på 11/11 så kan vi se att det ser ut som Pocky pinnar! Pocky företaget har då effektivt med reklam lyckats göra denna dag till en dag då man helt enkelt äter Pocky.
Så som en lydig konsument gick jag till affären och köpte på mig Pocky men faktiskt enbart för att 1: jag blev påmind av en Senpai som gav mig ett Pocky paket när jag pluggade i biblioteket, 2: det är ju faktiskt 11/11/11 och det händer bara en gång, nästa gång det är liknande är 2111/11/11. Så det här året är en speciell Pocky dag :D


Så nu ska jag äta Pocky, dricka jordgubbsmjölk och se på The Walking Dead. Fucking awesome

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar