måndag 2 januari 2012

Träffa klassen~

Det var meningen att det skulle vara en klassträff men... tjaa inte ens hälften av klassen hade kommit när vi var som mest vilket var på kvällen. I början var vi bara 9 st till och med. Vad gjorde vi då?
Jo vi bowlade! Jag har inte bowlat på evigheter och var så där lagom nervös...första klotet hamnar direkt ner i rännan... andra blir det strike på eller vad man kallar det på andra försöket. (om man kallar det nåt speciellt) Står där lagom förvånad.
Fortsätter lite så, inte att jag får strike hela tiden eller så men det det går riktigt bra och leder över de andra tills på slutet då de knappar in och vinner över mig... Körde 3 rundor och på sista rundan på det sista försöket misslyckas jag totalt. Klotet hamnar i rännan och jag förlorar mot Kudou som jag hade tävling mot som jag annars skulle vinna över. Svor högt en lång harang av svordomar på svenska till deras förtjusning. De började skratta högt och klappade händerna vilket man gör här när man tycker något är kul eller bra gjort... jag borde vunnit... dammit.

Men huvudmålet med att ha klassträffen var att vi alla skulle träffas och äta tillsammans.
Det gick inte så bra... Klockan 7 var det meningen att vi skulle äta och lite innan klockan 8 kunde vi konstatera att vi måste avboka oss på den restaurangen vi var bokade på eftersom alla 40 som det var bokat för kom inte. Personalen var lite irriterade och Takuto som bokat fick utstå att prata med dem och skämmas lite. Så då var frågan, var äter vi nu? Kom upp många olika förslag och ett var att gå på karaoke vilket gillades av de flesta, tyvärr skulle den stänga för dagen ungefär vid den tiden.
Så tillbaka där vi började, 2st tröttnade och köpte mackor vid något ställe. Det slutade med att vi delades i två grupper där en gick och åt shabu shabu och en åt ramen. Jag gick med ramen gruppen.
   Shabu shabu är någon sorts gryta som man tillsammans kokar vid bordet och ramen är en nudelsoppa.
Måste säga att restaurangen vi har i Stockholm klarar sig bra! Den har några snäpp godare ramen än den jag åt där i Chatan. Kan vara för att ramenbaren (?(vet inte vad jag ska kalla det)) ligger i anslutning till det stora shopping distriktet American Village, låter ju inte så Japanskt eller hur?

Nåväl, vi kände oss sugna på någon efterrätt när vi var klara och tidigare på dagen hade vi sett att det fanns ett mobilt bageri inne i en byggnad när vi gick och såg på en liten kort 4d film.
Bageriet sålde lite olika saker men det vi alla ville åt var melonbröd. Nybakt melonbröd, såå gott.

Jag har inte tagit bilden

På vägen till bageriet hade Fumiya ringt och sagt att alla de andra väntade på oss vid stranden så när vi ätit upp våra melonbröd stack vi dit. Vi var där till lite över 10 då vi alla behövde dra hemåt. Det är nämligen så att här så plockar polisen upp en ifall man är ute efter klockan 10 och är under 18 år.
Jag skämtar inte, trodde inte först på det men har fått det berättat för mig tidigare och sen nu den här gången. Av olika personer för den delen också. Gud så tråkigt :C
När jag berättade att vi inte gör så i Sverige sa en "tengoku" himmelriket. Skrattade inombords då ^^
Fick sen skjuts hem av en förälder och kom hem lite så där lagom sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar