söndag 29 januari 2012

Ny värdfamilj

Sen förrförra veckan har jag vetat vilken min nya värdfamilj är, jag har dock undvikit att skriva något så jag inte uttalar mig allt för negativt om den eftersom jag inte bor där än.
Men tänkte nu till slut säga något i alla fall.

Jag är inte allt för nöjd med den. Alls.

Kan räkna upp tre anledningar till det.

1: Jag har inget eget rum, att dela rum är något som jag är starkt emot. Ibland vill man bara vara ifred och stänga sig ut allt, det går ju inte alls nu.

2: Killen som jag ska dela rum med går i min klass så jag vet vem han är. Vilket gör mig mer missnöjd med det hela, jag tycker inte allt för mycket om honom. Vi matchar helt enkelt liksom inte tycker jag. Så att då dela rum med någon du inte tycker om... ja.

3: Det fanns en annan värdfamilj som kunde ta emot mig men eftersom de bor mega långt bort så blev den som jag nu fått. Men varför skulle jag bli mer nöjd med den? Jo för jag har träffat dem förut. Det är min nuvarande vPappas brors familj och där finns det 3 st vBröder som jag tycker att jag matchar med. Överhuvudtaget så har jag känt mig väldigt trygg med den familjen de gångerna jag varit där.

Så det suger liksom. Jag har ju inte träffat min klasskompis familj än utan bara honom men det är den där känslan av att du har en sak som du känner till och vet att det säkert skulle bli bra med jämfört med en annan som du visserligen inte är säker på, men som du fick ångest av när du fick reda på.

Så just nu försöker jag tänka positivt angående det hela. Väldigt svårt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar