söndag 16 oktober 2011

Undoukai

I lördags fick jag följa med värdfamiljen på Reos Undoukai. Typ sportfestival för småttingar.
Jag förstår nu varför varenda elev på skolan visste vad de skulle göra när vi tränade inför Taiikusai. De har ju hållit på med liknande saker hela sina liv!

Det var uppställning i fina led och uppvisning av väldigt enkel eisa men eisa i vilket fall.
Sen lite andra allmänna uppvisningar. Vilket enda var rätt imponerande. De äldsta var nog bara 4år.
Varade i några timmar med start från klockan 9. Och jag hade lagt mig kl 4 samma dag och gick upp kvart i 8. Fuck yeah. Sömn who needs it!?
Jag... när det hela var klart så stannade vi först och köpte obento, åkte hem och åt. Sen gick jag upp och sov från 2 till 7 på kvällen. Jag var dock inte den enda som sov men jag var rätt ensam att att sova så långt.

Idag har det inte hänt så mycket förutom att jag var på Tower Records igen och fick hem lite saker. Seriöst farligt ställe.
Det var dock så att det var först tänkt att vi skulle gå på en Matsuri men den utfördes inte tydligen inte.
Så då frågade VM om det fanns någonstans jag ville. Hoho jag vill alltid till Tower Records. (^-^)

Var också ensam med Haru på shopping centret som ligger nära där jag bor. (Back Lane, tror jag det heter, ingen aning men det är så det låter när värdfamiljen nämner stället)
Vi blev avsläppta där medan VM och Reo skulle åka och hämta en cykel som present till Haru.
Åh har nog inte sagt det men jag blev så lycklig när jag upptäckte att det finns en import godis avdelning på supermarketen där. Så jag köpte en stor chokladkaka och Haru fick välja något han ville ha.
Köpte också lite till musik och kollade in priset på en extern hårddisk. Inte så dyrt men tar ändå emot att behöva lägga ut pengar pga ett så dumt misstag >.<
Ska nog köpa den imorn.
Jag tror att Haru tyckte väldigt mycket om att vara där. För det var för det första kväll och helt mörkt ute, han var utan sina föräldrar vilket skapar mer av en frihetskänsla och jag lät ändå honom göra lite som han ville. Vilket nog kan vara bra som omväxling från den strikta Japanska livsstilen.
Han ville tävla i att springa från A till B och sen när vi gick hem så sa han att vi var tvungna att vara tysta så inget spöke kom och tog oss. ^^ Så jag tror han uppskattade det, tror och hoppas.

Angående en helt annan sak så har jag upptäckt en sak idag. Och det är inte en bra sak.
Mina pengar börjar nämligen sina och jag kan inte ta ut pengar på FamilyMart. Vet inte angående Lawson. Men jag provade också idag på postens automat (därför vi blev avsläppta i Back Lane) och det verkar inte funka där...inte säkert dock för det stod att jag skulle komma tillbaka under en tid då posten i sig var öppen. Men alla Japaner kan ta ut utan problem >.<
Detta skulle inte vara något problem för jag vet att jag kan ta ut på 7-Eleven...men tydligen är det så att det inte finns någon 7-Eleven här på Okinawa. What the fuck...
Men som sagt får komma tillbaka till postens automat tidigare på dagen. Hoppas hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar