måndag 3 oktober 2011

On another note

1: Jag har fått alla bilder som en lärare tog på Sportfestivalen. Så snart borde bilder komma.

2: Jag har varit med på en av Engelska klubbens möten idag och det var rätt kul.

3: Efter mötet gick jag ensam till skolans kiosk vilket nog gjorde så att folk vågade prata med mig.
Först var det 3st tjejer från någon årskurs över mig som jag snackade med. Väldigt kul. Samt att jag känner hur jag börjar bli lite säkrare i mina konversationer. Kan ju också vara för att många frågar samma sak så jag har lärt mig vad visa saker på ett ungefär betyder och vad jag då kan svara.
Efter tjejer så var det några killar, de också äldre, som snackade med mig. Väldigt trevliga och en av dem betalade drickan jag tänkte köpa åt mig samt slängde in 2 godisar. Väldigt, väldigt trevliga.

4: ONE OK ROCK kommer till Okinawa och har konsert.

5: Det är alltid lika kul när personer som jag inte har någon aning om vilka de är säger "hello" till en. Eller så ska jag veta vilka de är för att de har presenterat sig men jag kommer inte alls ihåg det, eller namnen för den delen. För visst, asiater ser inte alla likadana ut. Men jag har jävligt svårt att särskilja ibland när jag inte är van vid att bara se asiater.

6: Gick ut i söndags och köpte skivorna. När jag steg ut från huset så var några grannar ute på sin uppfart och det slog mig verkligen att "fan de snackar ju Japanska!" Samma sak hände igen vid ett övergångsställe. Går över gatan och vid slutet så går det över till en trappa, precis då dyker en man upp och det slår mig "fan han är ju Japan O:"

7: Hade kalligrafi idag. Vi skulle få fram bläcket genom någon sorts bläcksten, vi har då vår platta (den har en fördjupning) som vi har bläcket i. Häller lite vatten i plattan och tar sen stenen och rör den fram och tillbaka på plattan. Tillslut blir det bläck, men det tar lång tid. I min pågående process att skapa bläcket så drar jag för hårt när jag skulle ta vatten från plattans lägsta punkt till dess högsta. Resultatet blev att det skvätte massor av fina bläckdroppar på min vita skoluniforms skjorta. Great!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar