söndag 9 oktober 2011

Harus födelsedag

I lördags fyllde min värdbror 6 år så då åkte jag, värdfamiljen och värdmammans föräldrar till ett hotell och åt på en buffé.
Det var väldigt god mat och mycket bättre än den buffén jag och klassen gick på.
Fanns lite olika saker. 2 sorters pizzor, bröd, soppor, yakisoba, kall soba, gyoza mm.
Väldigt mycket. Sen fanns det också en efterrätts del med små olika bakelser, glass och en chokladfontän med tillhörande bananer och typ, våffla?

Efter ätandet var jag väldigt trött vilket de andra också verkade vara, för vi åkte alla hem och gick direkt och sov i någon timme. Efter den långa sovtiden åkte vi in till Chatan och gick in på shopping centret som finns där. Vi skulle nämligen köpa presenter till Haru. Med Haru med oss, inte mycket till spänning här inte!
Han fick typ säga vad han ville ha och gick direkt först till: BeyBlade, vilket pappan köpte direkt efter att ha konstaterat att den var dyr. (^.^ ') Sen fick gick vi till en bok affär där han fick peka på något billigare som jag kunde köpa och då valde han en Kamen Rider tidning. Typ Power Rangers fast annorlunda.

Så fick jag sen leka runt i matbutiken på nedersta våningen och försöka hitta tandkräm. Fucking maze  I tell you! Värdmamman skulle vänta på värdpappan och Reo som var någonstans.
Tillslut hitta jag tandkrämen samtidigt som de hittar mig... .___. Hade tydligen varit där ett tag.
Vi skulle då bestämma vad vi skulle köpa för mat med oss. Nämligen efter köpcentret skulle vi åka iväg till ett resort hotell norr om ön för att ännu mer fira Haru.
Tog ett tag...

Men tillslut så kom vi iväg sent på kvällen, körandes i bilen. VP säger till mig att när vi kommer nära hotellet så kommer skogen som då omgav oss att ge vika för ett vy av bara hav. Problemet var ju bara att det var mörkt och dimmigt så det gick inte att se något alls när havet väl visade sig.

Vi kommer fram och inrättar oss på hotellrummet, jag fick sova på en säng. EN SÄNG. En riktig en! Första gången sen jag kom till Japan. Halleluja. Men sen fick jag också försvara den från mina värdbröders ifrågasättbara hygieniska fingrar >.<
Poolen på hotellet stängde kl 9 så mina VB och VP gick och badade medan VM tittade på. Jag stannade kvar på rummet och tog en dusch. Efter duschen gick jag ut ur rummet, stängde dörren och tog en promenad runt hotellet med iPoden i högsta hugg! Kommer tillbaka efter en stund och knackar på VM axel och frågar ifall hon har nyckeln till hotellrummet. Nej det hade hon inte...och det hade inte VP heller... Ja... Hur tänkte ni här...
Fick ta och klättra in genom verandan på hotellrummet. Som tur var låg vårat hotellrum längst ner och hade den lägsta höjden på verandan samt att det fanns minst buskage utmed våran.
Så det var relativt enkelt att ta sig in. En liten rolig sak som hände var att, när man står där ser man ju rätt misstänksam ut ju. Hotellrummet bredvid vårt hade sina gardiner för men när jag står där drar en Japansk pojke dem åt sidan och när han ser mig så är det som att han slänger sig mot glaset och stirrar intensivt på mig. Jag kan ju inte göra annat än att gå iväg så han inte kan se mig så han ger upp och slutar titta.

Tillslut så kommer jag in och kan låsa upp så när de väl är klara med badet så kan vi alla äta.
Och sen tillsut sova~

Upp och vakna för att den hittills konstigaste frukosten.
Det vi åt var nämligen typ en rismacka. Längst ut var det nori (torkat sjögräs) sen ris, sen en skiva med fucking SPAM, ägg, majonäs, ris och sen nori som var runt hela denna konstiga skapelse.
Det var helt okej men det tog emot lite att veta att det jag käkade innehöll SPAM...
Efter rismackan så åt vi lite choklad och sen chips. Till detta dracks cola och calpis.
Vem säger att alla Japaner är nyttiga?

Efter den mest underliga frukosten hittills var det dags att bada någon timme. De lite mer bräckliga Japanerna badade i poolen medan jag trotsade "kylan" och badade i havet. Det var sånt där kristallklart vatten som jag har läst att det ska vara :D
Simmade runt ett bra tag och tittar runt i vattnet med mina simglasögon och från ingenstans så är det 4st fiskar som simmar runt mig. Ba poff! Så var de där och cirklade runt mig, efter ett tag så tappade de intresset och simmade iväg. Eller så skrämde jag iväg dem med mitt simmande...
Jag hittade däremot några till fiskar senare! Några tråkiga vita fiskar men också en väldigt fin och färgglad fisk som jag sen spenderade tiden att jaga tills det var tid för oss att checka ut ^^

Innan vi åkte iväg från hotellet gick jag runt och fotade allting samt lite på VB:erna.

Innan vi åkte hem till huset så stannade vi till på en restaurang i Chatan. De tyckte jag nämligen skulle smaka på Okinawa Soba. Vilket jag mer än gärna ville göra då väldigt många har frågat mig om jag har provat det och sen blir de helt förfärade när de får veta att det har jag minsann inte gjort!
Men det skriver jag om i Naha Matsuri inlägget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar