tisdag 29 maj 2012

Och vi blev utklassade

För att försöka knyta ihop de nya klasserna så ordnade skolan en utflykt i början av terminen för alla årskurserna! I detta knyta-nya-band-paket så slängde de också in en volleyboll och dans tävling emellan klasserna. Så på lunchrasterna och efter skolan så tränade vi på att få dansen perfekt, även om vi i slutändan misslyckades lite. Själva tävlingen i sig körde de som ett separat evenemang men på utflykten som det här inlägget handlar om så hade vi en mini turnering mellan endast tvåorna. När vi väl spelade på riktigt så var det en klass från varje årskurs som sattes ihop till ett lag som sen spelade emot ett annat lag, de med 3 klasser också.

I vilket fall, utflykt var det ja! Alla årskurserna åkte ju självklart för sig själva till olika ställen och vi tvåor fick helt klart den bästa platsen! En strand på södra delen av Okinawa, och perfekt väder ovanpå det!
Börjar utflykten med att högljutt spela upp musik i bussen och tjejerna som satte sig längst bak sjöng högljutt med. En av tjejerna i klassen fyllde också år den dagen så då fick hon ställa sig längst fram i bussen och bli firad.
När vi kom fram var det att orientera sig fram till rätt bord som klassen blivit tilldelad.
Sen hade vi lite fritid som spenderades med att träna lite volleyboll med klassen inför tävlingen.
Det var väldigt kul även om jag måste erkänna att volleyboll inte är min starkaste sport precis, inte för att jag för den delen har någon sport som jag är speciellt bra på för den delen heller >.>


Vi körde också en liten skattjakt där två i klassen begravde olika sorters godisar i sanden som vi sen fick leta upp!

Någonstans efter godisjakten var det dags att äta lunch och vad är inte mer passande då än att grilla?
Så då var det att plocka fram grillarna och steka jag vet inte hur många kilo kött men det kändes som att det aldrig tog slut! De bara fortsatte att plocka fram påse efter påse hela tiden =O

Observation från mina 3 gånger som jag varit med på BBQ (inte inräknat yakiniku), i Japan så är det inte "mansgöra" att sköta grillen.

Sen så var det äntligen dags för volleyboll turneringen och vi...fick stryk så vi åkte ut på en gång så sen fanns det direkt ingenting för oss i klassen att göra. Vilket var rätt tråkigt för då fick vi bara sitta vid sidan av och titta på i kanske en timme. >.>
Fick i alla fall tid att äta glass! Glass är alltid positivt *reser långsamt upp tummarna*

När turneringen var över så var vi några i klassen som tog tillfället i akt och ockuperade en liten strandplätt där vi grävde ner Shohei i sanden. Eftersom han såg lite ensam ut så byggde några av tjejerna en liten sandvän åt honom.

Så var det sen dags att börja packa ihop, lyssna på något tal från elevklubben som ser till att sånt här går rätt till. Sen var det de nästintill obligatoriska gruppbilderna som skulle tas och efter det var det hemfärd som gällde!






Rorina och Kirisa, de två tjejerna i klassen som jag har lyckats blivit vän med ^^
Rorina är halvjapan (kan ni nog gissa själva tror jag) och Kirisa tillhör K-Pop gruppen.
Varför de gör såna miner? De ville göra hengao:s, konstiga ansikten eller med Okinawa dialekt, henchira.



Klass 6, nu har jag endast en månad kvar med er. Kan ni förstå det? En ynka månad kvar innan mitt utbyte är över. Oh hur det kommer suga att säga farväl.

5 kommentarer:

  1. Gud va härligt det ser ut! Vilken fin strand!

    SvaraRadera
  2. OMG den där stranden! vill dit NOW plx :3

    SvaraRadera
  3. FRÅGA!: Badade ni inget? Ni måste väl ha badat? jag skulle typ bara badat! seriöst ni måste ha badat!

    SvaraRadera
  4. Tänkte jag också...
    Liksom, vi är vid stranden så let's bada!! Men nää då, det var strijt förbjudet av lärarna att bada. Eleverna fick lite halvpanik när de missade volleybollen och den var nära att hamn i vattnet. De nästan kastade sig efter bollen så den inte skulle hamna i vattnet.
    När man ändå är vid stranden med perfekt väder och så får man inte bada, bullshit >.>

    SvaraRadera
  5. Sa dom varför du inte fick bada? WTH! jag skulle freaka uuuur! på den stranden vacker som fan och vattnet klart och fint och inte få hoppa i det? det är som sagt BullShit! stackare :o

    SvaraRadera