söndag 20 maj 2012

Hemlösa?

För att svara på kommentaren i det förra inlägget. Nej, jag sov inte. Jag är alldeles för bra för att råka somna och att medvetet gå o sova fanns inte på tanken!

Det verkade vid ett tillfälle bli så att vi alla gick hem efter vi packat ihop allt men med lite tur så blev det ändå något efter det hela. Vi var några få brave souls kvar till slut som inte ville vara tråkiga och gå hem utan ville stanna kvar. Så vad hittar man på då? Vi kunde gå på karaoke, bowla eller saker i den stilen men tillslut bestämde vi oss för... att spela kort! *dumdumdum*
Flera av dem hade redan fördrivet kvällen med att spela kort men likväl ville de fortsätta med det!
Och jag förstår varför, spelet var beroende framkallande som bara den. Jag själv spelade inte kort under natten, mest eftersom jag inte förstod spelet, men den här gången gick jag med i spelet. Det tog ett tag innan jag förstod hur reglerna gick till däremot men när jag väl började haja det hela så började man allt vinna ett par omgångar då och då!
Eftersom vi faktiskt inte var så många som hade stannat kvar så provade vi på att raggade tillbaka lite folk och vi lyckades åtminstonde få tillbaka 1(!) person! Hon vi lyckades få tillbaka hade inte sovit på hela natten likt de flesta av oss i gruppen som var kvar. Förstå då det här. Dagen innan hade hon klubb, sen kom hon till campen och var vaken hela natten då det var hyfsat kallt, äter en mager frukost på hamburgare, springer sen iväg till klubben och sen kommer tillbaka. Det är riktigt imponerande att hon orkade göra så ^^

Det var säkert runt 2-3 tiden när hon kom tillbaka och vi var alla vid det laget väldigt hungriga så hon, Charu, och Kiyoka ställde upp på att cyklade iväg för att inhandla lunchlådor till oss alla.
De kom tillbaka med lunchlådor och ett basebollträ med tillhörande boll.
Jag har aldrig haft någon vidare talang för att slå en boll som kommer emot en vilket jag visade upp för alla den dagen. Träffade väl någon gång men för det mesta var det missar som gällde...
Tur att vi snabbt gick tillbaka till kortspelet igen där jag kunde börja halv dominera ibland istället, vilket är mycket roligare. :D

Tyvärr så går ju tiden och tillslut var vi också tvungna att dra oss hemåt så då tog vi kort på oss få som vågade oss kvar efter alla gått.
Det var 2 väldigt roliga dagar vi spenderade tillsammans och det är verkligen så synd att de splittrar klasserna...


Och angående titeln! Vi flyttade på oss från den ursprungliga campingplatsen till något ställe med bänkar och tak i en fyrkant. Där satte vi oss ner i mitten och det såg lite sådär typiskt ut för hemlösa i Japan.


Liksom, vi hade plasten att sitta på, stora plastsäckar bredvid med skräp i och tillhörande cyklar parkerade bredvid. Rätt typiskt för hemlösa här borta i Japan. Hmmm kanske ska skriva ett inlägg som rör vid frågan om hemlösa här borta... får se!

I vilket fall, otroligt roliga två dagar var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar