söndag 11 december 2011

På stan med kompisar

Idag var jag tillsammans med min kompis Takuya och hans kompis Kouta på Kokusai dori.
Tillsammans gick vi alla till Tower Records och... jag var den som kom ut med mest...
Det går inte att hjälpa det! Det släpps typ nya skivor varje vecka just nu av band eller grupper som jag gillar! Sen att man får med en poster just då gjorde det inte lättare. :P
Så visade de mig också att det finns en dedikerad anime och manga affär där i Kokusai dori fylld med diverse olika smågrejer. Animate heter den. När man klev in i affären så är det första man ser cosplay som är upphängt på en skyltdocka samt några som vill ta hissen ut ur affären. Ur högtalarna pumpas det ut musik från de senaste animéerna vilket blandas med tjattret från människorna i affären. Det är också inte samma musik som spelas genom hela affären oh nej då, utan i entrén är det ett par högtalare som spelar en musik, går du sen längre in så blir det ett annat par högtalare som spelar en helt annan musik.
Ni kan väl då förstå att det var ett väldigt oljud, inte störande på något sätt utan lite mysigt. Det är precis så jag hade föreställt mig att det skulle vara i en mangabutik.

Så vandra vi sen runt och kollade lite olika saker,som t.ex. kläder. Och så åt vi lite onyttigt.
Jag kan inte säga att jag precis längtat efter att äta på donken men när vi väl var där och satt o åt så var det väldigt nice. Liksom lite omväxling från ris, ris och ris och sen några tillbehör som kött, grönsaker eller fisk. Jag gillar Japansk mat, älskar det, men det är skönt med lite omväxling från allt, ris...

AKB48, Buono!, 4Minute och Stereopony
Och det här är det jag kom hem med idag.
En av skivorna fick jag av Takuya så jag köpte ändå bara 3...
Halsbandet köpte jag för att affären som sålde det hade gått i konkurs antar jag och sålde då alla smyckena för 1000yen. Vilket blir typ 90kr. Från början kostade halsbandet drygt 700kr så det kallar jag ett kap.
Mest glad är jag över Stereopony albumet, they are so awesome! O_O
Måste dock få tag på lite varmare kläder snart iom att jag ska åka till Tokyo där det är mycket kallar. Grejen är typ bara att visst jag hittar kläder jag vill ha, bara att det typ finns bara kvar L och LL storlekar hela tiden >.<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar