fredag 16 december 2011

Jag kunde blivit nummer 1, argh

I måndags hade vi ett stort engelska vokabulär prov i skolan med 100 st frågor och idag fick vi tillbaka det. Jag fick 86 rätt utav 100, vilket gav mig en 6te placering. Egentligen 86 utav 91 eftersom jag hann inte med resten vilket är lite frustrerande för jag gjorde klart dem sen när provet var över och sen när vi gick igenom provet på en lektion så var alla svar rätt... samt! Det var några frågor som jag blev väldigt fundersam över för att t.ex. en fråga var nästan likadan som en tidigare, samt att en fråga hade samma alternativa siffra som de 3 innan. Om ni inte förstår ska jag förklara snabbt. Provet var 100 olika meningar där de tagit bort ett ord och där man då fick 4 olika alternativ att välja. Så jag blir väldigt misstänksam när t.ex. 3st 2or kommer efter varandra...

Den som fick mest rätt i skolan fick 95 poäng, vilket jag då kunde också kunde hamnat på och till och med slagit ifall jag inte hade fegat ur i 2 frågor. Nästa gång! Då ska mitt namn allt stå som nummer ett på anslagstavlan där de skriver upp dem 50 personer med högst poäng. Japanerna kan ju inte få vinna i något som engelska Ó___Ó

3 kommentarer: