torsdag 25 augusti 2011

4 ynka dagar kvar

Jag känner mig väldigt redo att åka iväg nu.
Väldigt så där at peace, så att säga. Plockade upp visumet i måndags och allmänt då på måndagen och tisdagen var ju runt i stan och köpte de sista sakerna, även om det nu finns saker kvar att köpa. oh well.
Jag var ju tvungen att hitta på något nu när de andra går i skolan, det var rätt mysigt faktiskt. Useless anekdot time!
Jo, jag hade precis köpt en bok på sfbokhandeln som jag ska ha med mig på färden. Så promenerar jag längs gamla stans gator när jag hör musik komma ifrån slottet och lite av en turistström ditåt.
Så nyfiken som jag är följer jag alla de andra. Och hör å häpna. Det var byte av vakterna O: Aldrig brytt mig om att se på det förut. Edit: Jag har fått berättat för mig att jag har sett det förut men det är utom räckhåll för mitt minne. Så där står jag och vilka ställer sig inte 2 meter ifrån en om inte en Japansk barnfamilj :D
De var så gulliga, de log och dansade lite halvt med i musiken jämfört med oss alla andra som tittade på ^^
Så de förgyllde dagen lite, samt att det var rätt avkopplande att sätta sig under den stora obelisken i gamla stan och läsa den nyköpta boken. hehehe...jag har typ läst hälften av boken nu...hoppas det finns lite kvar av den när jag ska åka.
Så var jag och besökte min grundskola i onsdags vilket var mycket trevligt och sen idag, torsdag, så var jag och besökte mitt gymnasium. Skolan har fått så bra mat nu ;__; Det var pannkakor, vilket det är varje torsdag nu, samt efterrätt varje fredag i framtiden. Så åker man iväg...jahah.
Ska bli nice

Bara 4 dagar kvar nu och jag känner mig inte det minsta nervös. Fast det förstås, förstår nog inte att jag ska åka riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar