tisdag 7 juni 2011

Peppa UppCon 2012!!

Så var UppCon över, man är tillbaka i Stockholm och allt känns så otroligt mycket tråkigare.
UppCon var fantastiskt kul! Fullt med likasinnade människor, majoriteten som var där cosplayade.
Jag har aldrig varit på ett konvent förut så det här var helt nytt för mig och att så många skulle cosplaya trodde jag absolut inte! Så när man kommer hem och allt över och man är omgiven av liksom "normalt" folk så känns allt så grått :O, bokstavligen. Cosplay är för de som inte vet, att klä ut sig till en karaktär, spel, manga eller anime.  Och då kanske det är förståeligt när jag säger att allt bokstavligen känns grått, alla var utklädda i så många olika färger, särskilt håren, som då ska vara i andra färger än de normala. Blått hår, grönt hår, turkosa hår, ni förstår vad jag försöker säga C:

Pyramid head couple ;D

Men som jag skrev förut så var jag där och jobbade som sovsalsvakt i Johannesbäckskolan.
Det är nog, eller inte nog, det ÄR det enklaste jobbet man kan ha som funktionär på UppCon. Min uppgift som sovsalsvakt var att klockan 10 infinna mig på min skola och öppna för folk som skulle sova där tills kl 05. Den största uppgiften var då att kontrollera ifall de som kom till skolan hade rätt sovsalsband. Rosa för Johannesbäck.
Det var ett väldigt chill och faktiskt rolig uppgift! I alla fall de första timmarna när folk kom och man kunde prata med en del. Sen runt klockan 3 tiden då ingen längre kom och det bara var dött var det mer trist :P Men man klarade sig igenom det och sen sov man 5 timmar och sen bar det iväg till konventet igen! Morr på de som inte hade sina band -.-'

Första dagen hände inte så mycket för oss då vi kom dit rätt sent och var sen tvungna att gå tidigt för att låsa upp. Men en stor sak som hände på konventet var att Versaille hade sin spelning O_O
De var här! I Sverige! Och jag fick inte se deras konsert för att vi vakter hade ett möte precis då :C
Aja, efter mötet sprang jag och min kompis Mikaela till backstagen och lyssnade där istället. Notera att jag sa backstage. Okej. Det betyder att efter konserten var slut så gick Versailles ut där. It was like totally awesome cool att se dem på nära håll O__O               och scary....

Andra dagen var mer händelsefull. Då var det konsert med Olivia, Project Chu och Cosplay uppvisning.
Och som personal så behövde man inte *host* köa *host* utan det var bara att ta hiss till stora salen och gå in med ens personal tröja och bricka. Like a boss. Sneaky sneaky. ^w^


Olivia konserten fick man inte filma på...Fast det gjorde jag ändå xD
På encore blev det lite kaos så då smög jag fram kameran, däremot kommer jag inte att lägga upp videorna D:

Project Chu däremot! Där! Där fyllde jag hela mitt 16 gigs minne :D
Vilket kan beskådas på min YouTube kanal. Fast jag bäddar in några klipp än då.



Fler videos kan hittar på "kanalen" och det är där jag kommer lägga upp vlog inlägg ifall jag bestämmer mig för att gå den vägen också!

Cosplay uppvisningen har jag tyvärr inga riktigt bra bilder ifrån, men jag slänger in ett par ändå.


The awesome Magikarp!










Tegami Bachi!
Black Rock Shooter!








Gumi!














Klicka bilderna för att få dem större :D

Andra natten gjorde jag lite reklam i sovsalen för den här bloggen, om någon av er hittade hit så kan ni hojta till om ni har lust :D Sent på natten släntra det in ett tjej gäng som hade blivit förföljda av två fulla killar,de stannade och snackade lite och jag hade lite kul åt deras histora ^~^

På konventet fanns också Beatrice (som också ska till Japan) men vi lyckades inte träffas. Hon jobbade på pysselföreningen Douyobikai, som jag tyckte bara var ett förvirrande ställe. Vilket för min del gjorde att vi inte sågs på konventet. Men men, nån annan gång.

All in all. En mycket lyckad helg och som titeln säger, peppa UppCon 2012! Kanske är jag personal då igen eller så kommer jag dit som konventare. Who knows?

Fin konst från UKK

Undrar hur många som orkar läsa allt ^^

Oh well, bye.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar