söndag 12 juni 2011

Japan möte

Igår, lördag, så var jag på ett möte med explorius för oss Japan utbytesstudenter. De tog upp hur saker fungerar där i Japan, hur en värdfamilj kan vara, pengar, väldigt mycket egentligen. Sayaka-san från samarbets organisationen WYS var där och pratade också. Men det som nog är det viktigaste som de tog upp är koncepten, Honne & Tatemae.

Det är betyder helt enkelt:
Tatemae = Masken framför
Honne = Sant ansikte

Jag kan gå in och försöka förklara det men jag skulle säkert förvirra mig själv och det är inte så intressant för er som inte ska till Japan som utbytesstudent.
Därför! Så bäddar jag in en liten länk som de som ska till Japan som utbytesstudent borde ta sig tiden att gå igenom då Honne & Tatemae är troligtvis väldigt viktigt för att lyckas i Japan som utbytesstudent. Kortfattat är det Japanernas konflikträdsla förklarat. Honne & Tatemae

Kanske borde lägga till att länken är snodd från Beatrice som också ska till Japan.
‎( ٠ ◕ ◡◡ ◕ ٠ )        <  Awesome smiley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar