söndag 1 maj 2011

Körsbärsblommansdag

Den 30 april firades Körsbärsblommansdag här i Stockholm, i Kungsträdgården.

Det var en fantastisk dag med sol och sakura i full blomning som förde med sina blad i vinden. Mycket vackert!  Det hela inleddes med en Taiko uppvisning, japanska trummor, som är otroligt kraftiga. Det uppföljs med tråkig svensk opera, typ, så då hade man tid för att kolla in vad det fanns för stånd uppsatta samt kolla på cosplayare. Jag är lite förvånad över att det faktiskt var bra cosplayare O.O Västerländsk cosplay är inte precis känd för sin kvalité men det här var bra! 
Efter att ha plågats av opera var det dags för kimono uppvisningen. En del lite tråkiga eftersom de inte hade några detaljer medan några fångade ens intresse med färger~ och utsmyckningar. :D





Uppvisningen följdes upp av Sakura kören som sjöng några sånger ur Hayao Miyazakis filmer och några andra sånger som jag inte har någon aning om vilka de var. Tyvärr kom jag inte på att jag kunde filma dem förens två sånger redan var slut. :C



Efter Sakura kören var det dags för den lilla barn kören från den japanska skolan, finns det en japansk skola här? Hmm, well what do you know...



Cosplayshowen!
Klicka på bilderna för att få upp dem i större storlek.





Bild spam ~

Sen lite karaoke och Kyudo: uppvisat av den andra Kyudo föreningen, Kenshou kai. Inte min som heter Seikyukai

Sedan vidare mot valbog som är fullständigt irrelevant för den här bloggen men all in all en super dag!

1 kommentar:

  1. watashi wa the first pic ga suki desu.

    /mikan

    SvaraRadera